Retur & Reklamation
Vanliga frågor om returer och reklamationer. Hur du skapar ett returärende och hur du reklamerar produkter från ZYN.
Vi hjälper dig med returen om du ångrar ditt köp. Paketera varan på ett sådant sätt att den inte riskerar att skadas under transporten tillbaka till oss.
Du har enligt ångerrätten 14 dagar på dig att returnera din vara genom att höra av dig till vår kundservice som förser dig med en returfraktsedel.
Frankera och lämna in paketet med den fraktsedel du fått av oss, till det fraktbolag du och kundservice har kommit överrens om.
Återbetalning
Vi gör en återbetalning när varorna har kommit tillbaka till oss. Om du inte har fått dina pengar inom 14 dagar efter att returen har anlänt till vårt lager så bör du kontakta oss igen.
För att ärenden rörande en transportskada ska kunna handläggas så smidigt som möjliga så ber vi dig att behålla produktens emballage så att det kan besiktigas. För att kunna returnera varan så behöver du styrka ditt köp från webbplatsen, t.ex. genom orderbekräftelsen/kvittot som ZYN.se skickat till den e-postadress du angett i samband med din beställning.
Beroende på skadans omfattning kan omleverans eller prisavdrag bli aktuellt. I sista hand kan återköp förekomma. För anspråk på annan ersättning, utöver kostnaden för varan, ansvarar Swedish Match enligt vad som följer av konsumentköplagen.
Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel och inte fel som t.ex. beror på att varans normala hållbarhetstid passerats eller som uppkommit p.g.a. normalt slitage.
Så här gör du
Om du vill reklamera en produkt från oss gör du det enklast genom vårt reklamationsformulär (du kommer skickas vidare till feedback.swedishmatch.com).
Använd länken nedan för att fylla i alla uppgifter som vi behöver för att ta emot din reklamation:
Vi ber dig fylla i uppgifterna så fullständigt som du kan samt i formuläret (om möjligt) bifoga en tydlig bild på produktfelet. Alla uppgifter på förpackningen är nödvändiga för att vi lätt ska kunna spåra eventuella fel.
När du har genomfört reklamationen ber vi dig spara dosan med innehåll tills dess att vi svarar dig. Vissa fel (ex. lukt och smak) kräver nämligen att du själv skickar in produkten till oss för att vi ska kunna ersätta dig för dina utlägg.
Behöver du kontakta oss?
Om det inte fungerar för dig att använda länkarna ovan för att reklamera produkten, kan du även kontakta oss via vårt kontaktformulär eller chatten längst ner på sidan.
Vi ber dig i så fall bifoga en tydlig bild på produktfelet samt en tydlig bild på dosans baksida (där produktens datummärkning och streckkod går att tyda).
Kontakta oss
Om du inte hittar informationen du söker är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice. Våra experter: Stina, Jessica, Marijana, Therese och Vedad hjälper dig gärna!
Få snabbt svar på dina frågor genom att chatta med vår kundservice. Du startar chatten via ikonen som syns i hemsidans nedre, högra hörn. Ikonen syns bara när chatten är öppen.
Öppettider
Måndag - Fredag: 09.00-15.00
Fyll i formuläret för att kontakta kundservice. Vi svarar alltid på dina frågor inom kort.